Küünlajala taassünd
Tugevalt deformeerunud ning üleni oksüdeerunud küünlajalg oli Kanutisse jõudes üpris armetus seisus. Küll aga nägi tema omanik küünlajalas siiski suurt potentsiaali ning lootis, et esemest võib siiski veel olenemata räbalast seisust asja saada ning teda oleks võimalik lausa kasutada.
Uuri lähemalt
Meremaastiku korrastamine
Õhuline ja unenäoline Linda
Kits-Mägi maalitud meremaastik sattus Kanutisse eraisiku kollektsioonist, kes
soovis taastada maali terviklikumat väljanägemist. Peamiseks probleemiks olidki
teose puhul erinevad mehhaanilised kahjustused, mis olid rikkunud õhukest
maalikihti ning tekitanud maali pinda hulgaliselt väiksemaid ja suuremaid
värvikihi kadusid.
Uuri lähemalt
1889. aastal trükitud nahkköites Piibli raamatu konserveerimine
Enne konserveerimist oli
kõvakaaneline nahkköites Piibli raamat tugevalt kahjustunud. Kaane nahk oli
kulunud ja rebenditega. Valtsid olid täielikult rebenenud ja nahast selg oli
köiteploki küljest lahti tulnud. Köiteplokk
oli samuti tugeval kahjustunud. Lehtede nurgad olid kortsus ja kahekorra,
poognad olid rebenditega ja väga kahjustunud. Esines ka paberi kadu ning köitel
puudus ka tiitelleht.
Uuri lähemalt
Peetrikese restaureerimise lugu
Peetrike
on ühe perekonna väga armastatud lelu. Aastate jooksul oli temaga palju
mängitud mille käigus oli kaduma läinud üks jalalaba, kannatada saanud
silmakonstruktsioon ja kaduma läinud ripsmed.
Uuri lähemalt
Mahtra Talurahvamuuseumi tooli konserveerimise lugu
Mahtra Talurahvamuuseumist tuli Kanutisse konserveerimisse
talutool, mida museaali MuIS-i kirje nimetas stiilseks ja lisaks lubas ka head
legendi.
Uuri lähemalt
Hiiumaa muuseumi merendusliku suveniir-tindipoti konserveerimine
Suveniir-tindipott on ühest suurest ja paljudest väikestest
merekarpidest kipsmassi abil kokku ühendatud dekoratiivese, mis meenutab
saarekest või kaljunukki.
Uuri lähemalt
1868. aasta puitkaanelise piibli konserveerimine
Töösse tuli puitkaaneline täisnahk köide, millel on
kaks sulgurit. Plokipaber puhastati kuivalt kummipuruga, tugevalt määrdunud
esimesed ja viimased poognad pesti voolavas vees.
Uuri lähemalt
Glasuuritud majoolikas kannu konserveerimine
Eesti Kunstimuuseumi kogusse kuuluv idamaise kujuga kann on sihvaka kaela ja ümara alumise osaga. Kann puhastati, irdunud detailid liimiti tagasi ja kildude servadesse tekkinud kaod täideti kipsimassiga.
Uuri lähemalt
Kadrioru mööbli-komplekti restau-reerimine
Eesti Kunstimuuseumi välismööbli kogusse kuuluvad diivan ja kaks tugitooli olid Vabariigi esimesel perioodil kasutuses presidendi külaliste toas.
Uuri lähemalt
Tallinna Linnaarhiivi pärgamendi kollektsiooni digimine
Spetsiaalselt arendatud digisüsteem ja tarkvara terviklahendus on võimaldanud digimisel saavutada väga suurt värvitäpsust ja detailsust objekti kujutise edasiandmisel.
Uuri lähemalt
Ajaloolise tapeedi konserveerimine
2016 aastal taastati Toompeal Kiriku 2 aadlipalees asuv tapetseeritud seinaskeem. Nii suures ulatuses säilinud ja konserveeritud ajalooline tapetseeritud sein on Tallinnas seni ainuke ja Eesti kontekstis väga haruldane.
Uuri lähemalt
Eesti Kunstimuuseumi lehvikute konserveerimine
EKM Mikkeli muuseumi näitusel „Volditud maailm“ (24. aprill - 12. oktoober 2015) oli eksponeeritud 32 lehvikut, millest 23 on konserveeritud Kanutis.
Uuri lähemalt
Eesti Tervishoiumuuseumi lapsevankri konserveerimine
1930ndatel toodetud lapsevanker on metall konstruktsiooniga, millele kinnitub nahkrihmadega vineerist vankri kast. Enne konserveerimist olid vankri metallosad tugevalt korrodeerunud, vankri vineerist põhi oli pehkinud ja vajas väljavahetamist
Uuri lähemalt
Lydia Koidula õe portree konserveerimine
Kanuti töölauale jõudis Pärnu
muuseumist põnev teos, mille puhul Kanuti konservaatorid ei osanudki esimese
hooga selle teostamise tehnikat määrata.
Uuri lähemalt
Paberalusel õlimaali konserveerimine
Vahetult pärast 1944 aasta pommitamist maalis kunstnik Felix Randel
Narva linnast mitmeid etüüde. Tänaseks Narva Muuseumi kogudesse kuuluvad teosed
on maalitud haprale papp alusele õlivärvidega.
Uuri lähemalt
Eesti Vabaõhumuuseumi kogusse kuuluvate pesuesemete digiteerimine
2022. aasta septembri lõpul pildistasime EVMi 2. hoidlas pesu kollektsiooni. Töö käis lõbusalt ja vahvas seltsis. EVMi varahoidja Sille Siidirätsep, EVMi tekstiilikonservaator Liili Aasma ja Kanuti fotograaf Jaak Rand said kokku ja kolme päeva jooksul digiteeriti sedasi 216 rõivaeset. Kokku sai tehtud üle 700 pildi.
Uuri lähemalt